Veelgestelde vragen
Heb je een probleem of vraag? Misschien vind je het antwoord in één van onze veelgestelde vragen hieronder.
Staat jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact op met ons.
Waar is de showroom gelegen?
Onze showroom is gelegen op de Leuvensesteenweg 396, 3190 Boortmeerbeek.
Wanneer kan ik de showroom bezoeken?
Onze toonzaal is open van maandag tot vrijdag van 9u tot 18u, met uitzondering van dinsdag waar onze deuren open zijn van 13u tot 18u. Op zaterdag kan je de toonzaal bezoeken vanaf 9u30 tot 17u.
Kan ik op feestdagen terecht in de showroom?
Op feestdagen zijn wij gesloten.
In 2025 zijn de showroom, Serry Technics Shop en afhaaldienst gesloten op:
- Paasmaandag vr 18 april 2025 t.e.m. ma 21 april 2025
- Dag van de arbeid do 1 mei 2025
- O.H. Hemelvaart do 29 mei 2025 t.e.m. za 31 mei 2025
- Pinkstermaandag ma 9 juni 2025
- Bouwverlof za 12 juli 2025 t.e.m. ma 4 augustus 2025
- O.L.V. Hemelvaart vr 15 augustus 2025
- Allerheiligen za 1 november 2025
- Wapenstilstand di 11 november 2025
- Eindejaarsverlof za 20 december 2025 t.e.m. zo 4 januari 202
Kan ik mijn bestelling ineens meenemen uit de showroom?
Ons magazijn is gekoppeld aan onze toonzaal. Indien we het gewenste product op voorraad hebben in de gewenste hoeveelheid, kan je deze meteen meenemen.
In onze Serry Technics Shop hebben we doorgaans een reeks materialen en toebehoren zoals lijm, voegsel, silicone, etc. op voorraad maar ook onderhoudsproducten. Die kun je ook direct meenemen.
Hoe kan ik contact opnemen met de showroom?
Indien je vragen hebt, kan je onze toonzaal bereiken op het nummer +32 016 60 44 89. We helpen je graag zo snel mogelijk verder!
Kan ik een afspraak maken in de showroom?
Je bent altijd welkom in onze showroom. Uiteraard nemen we liever onze tijd tijdens een afspraak om jouw wensen uitgebreider te kunnen bespreken en je persoonlijk doorheen de toonzaal te begeleiden.
Om zeker te zijn dat we je te woord kunnen staan, in het bijzonder op zaterdagen, raden we je aan een afspraak te maken. Indien gewenst maken we op het einde van de afspraak een vrijblijvende offerte op.
Kan ik in de toonzaal advies krijgen voor mijn (ver)bouwproject?
Zeker! Onze toonzaaladviseurs denken samen met jou mee. Dankzij intensieve opleidingen door onze leveranciers in combinatie met een voorliefde voor inrichting zijn ze helemaal mee met de nieuwste interieurtrends technische mogelijkheden om de ideale keuzes te maken waar jij helemaal gelukkig van wordt!
Kan ik ook persoonlijk advies krijgen als ik niet naar de toonzaal ga?
Ook als je niet in de showroom geraakt, helpen we je uiteraard graag verder. Via het onderstaande formulier kan je jouw specifieke vragen stellen. Wij staan je vervolgens met plezier met raad en daad bij.
Hoe kan ik een offerte krijgen?
Als je nog geen keuze hebt gemaakt, of je vindt het maken van een keuze moeilijk, kan je een afspraak maken met een van onze toonzaaladviseurs. Zij zullen je met plezier begeleiden en de gewenste selectie noteren op een vrijblijvende offerte.
Indien je reeds een keuze hebt gemaakt, en weet wat je wil, kan je een offerte aanvragen via dit contactformulier.
Hoe kan ik mijn offerte aanpassen?
Dit kan op afspraak in de toonzaal, via dit contactformulier of rechtstreeks via de toonzaaladviseur, wiens e-mailadres je op de offerte kan terugvinden.
Hoe kan ik mijn offerte bevestigen?
Dit kan op afspraak in de toonzaal, via dit contactformulier of rechtstreeks via de toonzaaladviseur, wiens e-mailadres je op de offerte kan terugvinden.
Hoelang blijft mijn offerte geldig?
Je offerte blijft 14 dagen geldig na datum die bovenaan jouw offerte vermeld staat.
Waar vind ik de algemene verkoopsvoorwaarden terug?
Je vindt onze verkoopsvoorwaarden hier.
Bestelling
Kan ik mijn bestelling nog aanpassen?
Je kan altijd meer bijbestellen. Hou er wel rekening mee dat er mogelijke nuanceverschillen zijn in de bijbestelde vloeren of wandbekleding aangezien deze van een andere batch komen.
Minder bestellen dan initieel doorgegeven hangt af van verschillende factoren. In dit geval vraag je dit best aan op basis van jouw dossier bij de toonzaaladviseur, wiens e-mailadres op jouw offerte/bestelling staat.
Ik weet nog niet zeker wanneer ik mijn bestelling nodig heb, kan ik toch al bestellen?
Wij kunnen stockeren tot 6 maanden na besteldatum, indien langer zal er een vergoeding gevraagd worden. Dus iets op voorhand bestellen kan zeker.
Ik ben nog niet zeker van de hoeveelheid die ik nodig heb, kan ik toch al bestellen?
We raden je aan toch de hoeveelheid correct door te geven bij bestelling. Indien meer nodig is, kan er namelijk een nuanceverschil optreden bij de bijbestelling omdat de materialen van een andere batch komen.
Materialen waarvan wij dezelfde nuance niet meer op stock hebben, kunnen niet meer teruggenomen worden.
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Dit kan op afspraak in de toonzaal, via dit contactformulier of rechtstreeks via de toonzaaladviseur, wiens e-mailadres je op de offerte kan terugvinden.
Moet ik een minimale hoeveelheid aankopen?
Wij verkopen per verpakkingseenheid = per doos. Afhankelijk van het formaat en de fabrikant, verschilt de hoeveelheid per doos.
Kan ik bij Serry ook loten of restpartijen kopen?
Absoluut, kom gerust langs om te kiezen!
Prijzen
Zijn de prijzen bij Serry inclusief BTW?
Neen, onze prijzen zijn steeds exclusief btw. Afhankelijk van jouw project, en of het een particuliere aankoop is, dan wel via een erkend plaatser, kan het btw-tarief verschillen van 6% tot 21%.
Hoeveel BTW betaal ik?
Bij een particuliere aankoop geldt steeds 21% BTW. Indien jouw woning ouder is dan 10 jaar en indien de bestelling via een erkend plaatser loopt, die jou de levering én plaatsing samen aanbiedt, kan het aan 6% BTW. Dit bespreek je best met jouw plaatser.
Kan ik een recuperatie van BTW doen indien ik een buitenlands BTW nummer heb?
Betalen
Op welke manieren kan ik betalen?
Wij ontvangen liefst de betaling met Bancontact of per overschrijving.
Hoeveel voorschot moet ik betalen om mijn bestelling te bevestigen?
Wij vragen een voorschot van 30%.
Facturatie
Wanneer ontvang ik mijn factuur?
Van zodra de som voldaan werd, ontvang je jouw factuur per mail. Indien de soms voldaan wordt bij afhaling, kan de factuur ook voor je geprint worden.
Kan ik de facturatiegegevens nog laten aanpassen?
Bij het plaatsen van een order, of bij het afhalen, kunnen facturatiegegevens nog aangepast worden. Na opmaak factuur kan dit niet meer.
Kan mijn bestelling worden overgezet op naam van mijn plaatser?
Bestellingen die op naam van een plaatser gefactureerd moeten worden, moeten ook door de plaatser aangevraagd en bevestigd worden.
Kan mijn offerte worden overgezet op naam van mijn plaatser?
Absoluut. Hou er wel rekening mee dat mogelijke kortingen kunnen vervallen als je voor je eerste offerte voor 'zelfplaatsing' heeft gekozen.
Hoe lang is de levertermijn na bestelling?
Dit is afhankelijk van de beschikbaarheid van het gevraagde materiaal en kan pas gecommuniceerd worden nadat de fabrikant de beschikbaarheid van de bestelling doorgeeft.
Hoe wordt mijn levering ingepland?
Zodra de materialen bij ons klaarstaan, word je gecontacteerd door onze dienst logistiek. Zij kijken na of de betaling volledig is en bekijken samen met jou de mogelijkheden voor de leveringsdata.
Tussen welke soorten levering kan ik kiezen?
Je kan kiezen voor een standaardlevering door onze logistieke dienst. Een Express levering is mogelijk op aanvraag, mits toeslag.
Hoeveel plaats moet ik voorzien voor de levering?
Eerst en vooral kijk je best na of onze vrachtwagen in jouw straat mag en kan staan. Nodige aanvragen voor +3,5 ton, en versperren openbare weg (indien nodig) zijn ten koste van de eindklant.
Er dient enerzijds voldoende plaats te zijn voor de vrachtwagen om te parkeren en het uitzetten van de poten. Anderzijds dient er ook plaats te zijn om palletten (het aantal is afhankelijk van de bestelde hoeveelheid) neer te kunnen zetten.
Mijn levering is ingepland, kan ik op voorhand een exact tijdstip krijgen?
Een exact uur kan enkel aan het begin van de dag gegeven worden. Alle andere leveringen hangen af van de vorige. Zo moet er altijd tijd gerekend worden voor het inladen van de vrachten + afladen + inkappen vrachtwagen + de verkeersdrukte dat moeilijk in te schatten valt.
Kan ik mijn bestelling in Nederland laten leveren?
Dit gaat. Hiervoor gewoon we onze Express levering, mits toeslag.
Sturen jullie ook pakketleveringen op met onderhoudsproducten of materialen en toebehoren uit de Serry Technics Shop?
Op dit ogenblik nog niet.
Hoe worden XXL keramische tegels/grote platen geleverd?
De levering van XXL keramische tegels/grote platen gebeurd in een kist. De Lengte/breedte is afhankelijk van het formaat van de plaat.
Om dit op uw domicilie geleverd te krijgen moet er een voldoende groot levervlak beschikbaar zijn.
Vb: platen van 3,24m x 1,62m hebben een oppervlakte nodig van 3,6m x 1,9m + ruimte rondom om een persoon rond te laten gaan om de haken van de kraan los te maken.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen? Zo ja, waar precies?
Uiteraard. Je kan je bestelling afhalen door je aan te melden aan de Serry Technics Shop dat zich buiten rechtsonder de showroom bevindt. Zorg dat je wel aangepast vervoer voor grotere bestellingen of grotere tegels voorziet.
Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?
Indien het materialen uit onze eigen stock zijn, kan dit onmiddellijk.
Bij materialen op bestelling kan dit zodra onze dienst logistiek jou per mail op de hoogte heeft gebracht dat de materialen klaarstaan. Raadpleeg hiervoor zeker ook jouw ongewenste mails, want het durft al eens gebeuren dat dit type communicatie hier terecht komt. 😀
Ik kan mijn bestelling niet afhalen op de afgesproken datum. Wat nu?
Geen probleem! Geef ons wel even door dat je op een later moment langskomt, dan passen wij onze opvolgdatum hieraan aan. Tot 6 maanden na bestelling stockeren wij kosteloos.
Kan ik XXL keramische tegels/grote platen zelf afhalen?
Absoluut! Je kan je bestelling afhalen door je aan te melden aan de Serry Technics Shop dat zich buiten rechtsonder de showroom bevindt. Zorg dat je wel aangepast vervoer voorziet voor XXL tegels/grote platen.
Ik heb een verkeerde hoeveelheid ontvangen. Wat moet ik nu doen?
Ondanks onze beste zorgen, kan er af en toe iets foutlopen bij het klaarmaken van een bestelling.
Gelieve ons in dit geval binnen de 8 dagen na ontvangst te contacteren via dit contactformulier.
Wij hebben volgende info nodig in jouw bericht:
- Jouw ordernummer
- Hoeveel je hebt ontvangen / hoeveel er ontbreekt
- Foto's
We bekijken vervolgens wat we kunnen betekenen.
Ik heb een verkeerd product ontvangen. Wat moet ik nu doen?
Ondanks onze beste zorgen, kan er af en toe iets foutlopen bij het klaarmaken van een bestelling.
Gelieve ons in dit geval binnen de 8 dagen na ontvangst te contacteren via dit contactformulier.
Wij hebben volgende info nodig in jouw bericht:
- Jouw ordernummer
- Hoeveel je hebt ontvangen / hoeveel er ontbreekt
- Foto's
We bekijken vervolgens wat we kunnen betekenen.
Mijn bestelling heeft schade opgelopen bij de levering. Wat nu?
Bij het verwerken van breekbare goederen is er kans op beschadiging. Een klein aantal tegels kan daarom - ondanks onze voorzorgen - gebroken zijn bij levering.
Gelieve ons in dit geval binnen de 8 dagen na ontvangst te contacteren via dit contactformulier.
Wij hebben volgende info nodig in jouw bericht:
- Jouw ordernummer
- De naam of het artikelnummer van de beschadigde producten
- Hoeveel artikels er gebroken zijn
- Foto's van de gebroken producten
We bekijken vervolgens wat we kunnen betekenen.
Mijn afgehaalde bestelling is beschadigd. Wat nu?
Bij het verwerken van breekbare goederen is er kans op beschadiging. Een klein aantal tegels kan daarom - ondanks onze voorzorgen - gebroken zijn bij afhaling.
Gelieve ons in dit geval binnen de 8 dagen na de ontvangst te contacteren via dit contactformulier.
Wij hebben volgende info nodig in jouw bericht:
- Jouw ordernummer
- De naam of het artikelnummer van de beschadigde producten
- Hoeveel artikels er gebroken zijn
- Foto's van de gebroken producten
We bekijken vervolgens wat we kunnen betekenen.
Bijbestelling
Ik wil graag vloer- of wandbekleding bijbestellen. Hoe doe ik dat?
Bijbestellen kan altijd. Je kan je extra bestelling doorgeven op afspraak in de toonzaal, via een mail naar de toonzaaladviseur die vermeld staat op de bestelling of via dit contactformulier.
We raden je aan toch de hoeveelheid correct door te geven bij de eerste bestelling. Indien meer nodig is, kan er namelijk een nuanceverschil optreden bij de bijbestelling omdat de materialen van een andere batch komen.
Materialen waarvan wij dezelfde nuance niet meer op stock hebben, kunnen niet meer teruggenomen worden.
Ik heb plaatsingsmateriaal te kort, kan ik hier vandaag om komen?
De meeste plaatsingsmaterialen hebben wij inderdaad op voorraad en die kan je dus zo komen afhalen tijdens de openingsuren van onze Serry Technics Shop.
Retours
Wat doe ik met de paletten waarop mijn bestelling geleverd werd?
Indien het gaat om Europaletten, is hiervoor een waarborg betaald. Deze wordt teruggestort bij het inleveren van de paletten. Wegwerppaletten kan je anders hergebruiken of inzamelen bij het recyclagepark.
Ik heb plaatsingsmateriaal over. Kan ik dit terugbrengen?
Terugname van goederen is in geen geval mogelijk behoudens na onderling akkoord. Dergelijk akkoord moet schriftelijk vastgelegd zijn.
Gelieve ons hiervoor te contacteren via dit contactformulier.
We bekijken vervolgens wat we kunnen betekenen.
Ik heb vloer- of wandbekleding over. Kan ik deze terugbrengen?
Terugname van goederen is in geen geval mogelijk behoudens na onderling akkoord. Dergelijk akkoord moet schriftelijk vastgelegd zijn.
Gelieve ons hiervoor te contacteren via dit contactformulier.
We bekijken vervolgens wat we kunnen betekenen.
Door wie kan ik mijn tegels laten plaatsen?
Laat je de plaatsing liever over aan een professional? Wij helpen je graag met het vinden van de geschikte plaatser dankzij ons netwerk aan erkende vakmannen.
We lijsten de voordelen van het inschakelen van een van onze erkende vakmannen op deze pagina op. Wens je na het doornemen van de voordelen graag in contact gebracht te worden met een professionele plaatser? Gelieve dan het contactformulier in te vullen dat onder de voordelen staat.
Hoe onderhoud ik mijn keramische tegels?
Naast ons uitgebreide assortiment keramische tegels, vind je in onze Serry Technics Shop ook diverse producten om jouw tegels te onderhouden. Wij verwijzen je graag door naar de onderhoudstips en aanbevolen producten voor enerzijds wandtegels en anderzijds vloertegels:
Hoe onderhoud ik mijn parket?
Na het plaatsen van parketvloeren is het uiteraard heel belangrijk om deze op de correcte manier te onderhouden. Wij verwijzen je graag door naar de onderhoudstips en aanbevolen producten in onze Serry Technics Shop die we per type afwerking van het parket opgelijst hebben:
Staat jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact op met ons. Kies zelf wat je het handigst vindt.